Eindelijk op weg - Reisverslag uit Breda, Nederland van HELMA BEVER-MARTENS - WaarBenJij.nu Eindelijk op weg - Reisverslag uit Breda, Nederland van HELMA BEVER-MARTENS - WaarBenJij.nu

Eindelijk op weg

Door: Helma de Bever Martens

Blijf op de hoogte en volg HELMA

06 Juni 2016 | Nederland, Breda

1 juni

Een maand verder, verhoging van de buitenkant aan mijn linker steunzool en weer opnieuw begonnen met leren lopen. In het begin veel last van mijn knie en enkel gehad doordat mijn voet nu anders staat. Maar lopen gaat nu goed. a.s. Zaterdag wordt mijn kleindochter Eva 2 jaar, en ja, maandag vertrek ik dan eindelijk richting Santiago de Compostela. Maar ik zet dit pas in mijn dagboek als ik vertrokken ben. Ik ben een beetje voorzichtig geworden met vooruit kijken.

6 juni.

Vandaag gaat het echt gebeuren. Vanmorgen eerst naar de huisarts en daarna afscheid nemen van manlief en vrienden. Gisteren al geknuffeld met dochter en kleindochters. De spanning is niet meer aanwezig, wel blijdschap dat ik eindelijk onderweg ben. Op het laatst nog wat vergeten spullen in de wheeley en daar ga ik. Het weer is prima. Na 5 km tijdens een kleine rustpauze, heb ik al een praatje met 2 fietsers. Mijn schelp was aan hen bekend, zij fietsten een rondje rondom Oosterhout. Na een groet en succes, weer verder. Drie km verder vraagt een fietser of hij een foto van mij mag maken, hij heeft nog nooit een wheeley gezien. Als het hem lukt wil hij deze in mijn dagboek plaatsen. Al pratende fietst hij een stukje met mij op. In Breda heb ik eerst een pauze bij Dick Nieuwland ivm Mirthe’s verjaardag. Helaas loop ik haar net mis. Dan door naar mijn oude werkplek de SEH van het Amphia. Die afspraak stond al vanaf november vorig jaar. Na iedereen daar even gezien, zit mijn eerste dag er bijna op. De laatste kilometers naar mijn gastvrije collega Anneke. Hier wordt ik blij binnen gehaald. Stoel in de schaduw, voetenbankje, drinken, wat wil een pelgrim nog meer.

  • 06 Juni 2016 - 18:26

    Jan:

    Helma,
    Heel veel succes, we houden je in de gaten.
    Corry en Jan

  • 06 Juni 2016 - 19:22

    Jacques Nouwens:

    Succes, Helma.
    Korte stukken om te starten, dan loopt de conditie vanzelf op. Maar geniet er vooral van!!!!

    Buon Camino

    Jacques Nouwens

  • 06 Juni 2016 - 20:10

    Wim En Lia:

    Hoi Helma

    We wensen je heel veel succes en zullen je volgen .Geniet zoveel je kunt

    Wim en Lia

  • 06 Juni 2016 - 20:47

    Christian :

    Ben je er nou nog niet? Pffff, wat gaat dat traag. ;)

    Nee, alle gekheid op een stokje, ik zal je missen mam. Wie weet dat onze paden onderweg nog ergens mogen kruisen.

    Geniet er met volle teugen van. Ik zal af en toe die vent van jou wel water geven.... :)

  • 06 Juni 2016 - 20:57

    Lisette:

    Ik ga je missen mama,
    maar heel erg veel plezier en geluk met het lopen.
    Ik hoop dat we hier geregeld leuke verhalen zullen treffen.

    liefs!!




  • 06 Juni 2016 - 22:51

    Helga:

    lieve Helma, heel veel succes!!!
    We gaan je volgen via je reisverslag.
    Helga

  • 07 Juni 2016 - 11:00

    Paul En Elly:

    Wat een avontuur, heel veel succes. Dat het een mooie en fijne tocht mag worden.

  • 07 Juni 2016 - 15:54

    Bianca Confurius:

    Hoi tante Helma,

    fijn dat je eindelijk van start kon gaan. Veel plezier en succes.

    liefs Bianca

  • 07 Juni 2016 - 18:05

    Marjo:

    Hallo Helma, de stap toch genomen. We hopen dat je een prachtige reis hebt. Geniet ervan en wees voorzichtig. Je zwager Ben en zusje Marjo

  • 07 Juni 2016 - 20:30

    Ina:

    Lieve Helma, nou daar gaat ie dan, heel veel succes en nu al leuk om te lezen wat er zoal gebeurt onderweg, bijzonder toch.Hoop dat de 2e dag ook goed is verlopen, liefs Ina.

  • 08 Juni 2016 - 08:32

    Angeline :

    Hey Helma
    Je reis is dan eindelijk begonnen

  • 08 Juni 2016 - 08:34

    Angeline:

    Superstoer! Veel succes en loop plezier x

  • 08 Juni 2016 - 15:47

    Joke En Ad:

    Fijn dat het toch gelukt is om weg te gaan zusje,
    We wensen je uiteraard een prettige reis, nog veel fijne ontmoetingen en veel wandelplezier.
    Nogmaals succes van ons beiden.
    Liefs en

  • 08 Juni 2016 - 15:51

    Lia Koenders:

    Hallo Helma,

    Wat fijn dat je je droom eindelijk waar kan maken!
    Veel succes en veel mooie momenten toegewenst! Je bent een topper:)

    Groetjes Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2016

7 dagen camino

06 Juni 2016

Eindelijk op weg

02 Mei 2016

Nog steeds niet onderweg

01 April 2016

Helaas geen start

26 Maart 2016

Voorbereiding 4
HELMA

Liefdes: echtgenoot Paul, kinderen Marcel, Christian, Lisette en kleinkinderen Lisa, Anne en Eva. Moeder, oma, verpleegkundige, dichteres. Uitgebrachte bundels " Reiziger 2012 en Zwerver 2014" bij uitgeverij Boekscout te Soest. Hobby's: wandelen, fotografie, dichten, lezen, puzzelen (kruiswoord, sudoku).

Actief sinds 27 Juli 2017
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 19700

Voorgaande reizen:

04 September 2023 - 07 September 2023

Peerkepad

06 Juni 2022 - 09 Juni 2022

Van Lissabon naar Santiago deel 1

27 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

13 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

21 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

06 Juni 2022 - 30 November -0001

Van Lissabon naar Santiago

Landen bezocht: