Voorbereiding 3 - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van HELMA BEVER-MARTENS - WaarBenJij.nu Voorbereiding 3 - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van HELMA BEVER-MARTENS - WaarBenJij.nu

Voorbereiding 3

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg HELMA

18 Maart 2016 | Nederland, Oosterhout

27 januari

Gisteren naar Utrecht geweest, informatie gehaald en boekje praktisch pelgrimeren, ook mijn Jacobsschelp. Alhoewel bijna iedereen via Vezelay schijnt te lopen, en er daar dus de meeste persoonlijke ervaringen over zijn, wil ik toch meer te weten komen over via Parijs voor ik een beslissing neem.
Vandaag nieuwe wandelschoenen gekocht, broek en jas, lichtgewicht, snel droog, water en wind dicht. Nu de komende dagen mijn nieuwe schoenen inlopen. Krijg steeds meer een beeld van wat ik wel en niet meeneem. Afgelopen maandag nog een andere aspirant pelgrim tegen gekomen. Hij vertrekt op 13 april vanaf Dongen, wil 40 km per dag lopen. Liep al met volle bepakking.

4 februari

Dank zij een goede mailwisseling met pelgrims die via Parijs zijn gelopen, beide mogelijkheden naast elkaar gelegd en besloten dat ik via Parijs ga lopen. Afgelopen maandag ging het lopen niet goed, was na 5 km al moe in mijn voeten, dus maar 15 km gelopen (wondjes nog steeds open) , dinsdag fantastisch gelopen 26,5 km, maar vergeten eten voor onderweg mee te nemen. Dus 7 km voor thuis kwam ik mezelf tegen. Aan een vriendelijke dame toch maar een boterham gevraagd, er zijn echt heel aardige mensen want ze maakte er een met basterdsuiker en een met kaas. Ben ik helemaal van opgekikkert en lekker naar huis gewandeld. Vandaag met volle bepakking en met regen 10 km gelopen om uit te proberen. Ging goed, nu langzaam opbouwen. Misschien dus geen wheeley nodig.

11 februari

Deze week maandag heel de dag regen, lekker thuis gebleven, dinsdag code geel ivm hevige rukwinden, wel 20km gelopen maar zonder bepakking. Woensdag en donderdag met bepakking gelopen, 11,9 en 22 km. Laatste kilometers erg zwaar. Misschien iets meer rustpauzes nemen.

17 februari

Maandag gelopen, na 13 km plots even gevoel dat ik door mijn re heup ging, na even wat rustiger aan doen, ging het weer. Na 15 km kort na elkaar 2 keer weer hetzelfde gevoel, daarna een half uur gerust en weer door gelopen. Voelde niet echt lekker, op bijna 20 km weer. Nog even een poging gedaan om de laatste 4 km te lopen, maar dat ging zo langzaam waarbij ik beide stokken meer als krukken gebruikte dan anderszins dat ik Paul maar gebeld heb om mij op te halen. Gisteren (dinsdag) klein rondje door de polder en naar de stad met Willy heup nog erg gevoelig. Vandaag dus naar de huisarts, misschien is het een verkeerde houding of overbelasting, maar ik laat er toch even naar kijken. Het blijkt een irritatie van mijn bursa te zijn. Dus rust en langs de fysiotherapeut voor advies en ondersteuning. Zo kom ik met hangen en wurgen uiteindelijk tot een goed begin van mijn Camino, als ik geluk heb. Zeer waarschijnlijk met wheeley.

5 maart

Vorige week weer gelopen, 10km om te zien hoe het gaat. Gelukkig goed gegaan. En toen geveld door de griep. Op zo'n manier inderdaad met hangen en wurgen naar de start. Vandaag weer uit bed, hoest, proest en nies. Morgen komt mijn wheeley, kan hem 2 weken uitproberen.

• 22 Maart 2016 - 17:07

Jacques Nouwens: